مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

درس اول ( سناریو )

تهیه سناریو اولین قدمی است که برای انجام تجزیه و تحلیل سیستم برداشته می شود . در سناریو ما شمای کلی سیستم و نحوه کار را توضیح می دهیم 

دوستان عزیز این سناریو از مجموعه دروس آموزش رشنال روز می باشد که در آن به این نکته اشاره شده که یک سناریو دارای چه بخشهایی باید باشد

Precondition : ( شرایطی که باید ایجاد شود تا Use case فعال شود )

هنگامی که پرسنل جهت مراجعه یا ترک محل کار ورود و خروج می نمایند .

Postcondition : ( شرایطی که بعد از اتمام کار Use case ایجاد می شود )

باید میزان حضور پرسنل در محل کار محاسبه شود .

Goal : ( هدف )

محاسبه میزان عملکرد پرسنل در شرکت پاسارگاد .

Description : ( شرح مختصری از فعالیتهای سیستم )

پرسنل جهت محاسبه میزان عملکرد ، ساعت ورود و خروج خود را ثبت می کنند تا بر اساس آن حقوق و مزایا دریافت کنند .

Main Flow : ( جریان اصلی کار Use case )

1)     پرسنل هنگام مراجعه به محل کار کد پرسنلی خود را در اختیار مسئول قسمت اداری قرار می دهند .

2)     مسئول قسمت اداری به منوی برنامه رفته و ورود پرسنل مورد نظر را ثبت می کند .

3)     پرسنل هنگام ترک محل کار کد پرسنلی خود را دوباره در اختیار مسئول قسمت اداری قرار می دهند .

4)     مسئول قسمت اداری به منوی برنامه رفته و با ورود کد پرسنلی مشخصات + ساعت ورود پرسنل مورد نظر را مشاهده می کنند .

5)     مسئول قسمت اداری ساعت خروج را ثبت و سیستم میزان عملکرد پرسنل در آن روز را محاسبه می نماید .

Altrnative Flow : ( جریان فرعی کار Use case )

1)     امکان دارد پرسنل در یک روز مرخصی ساعتی یا در ماموریت باشد آنگاه دیر تر در محل کار حاضر شود یا اینکه زودتر محل کار را ترک کند

2)     امکان دارد پرسنل در یک روز مرخصی یا در ماموریت روزانه بوده و آن روز به محل کار مراجعه نکند .

فایل PDF در تاریخ 1390/03/14 دوباره آپلود شده

  درس اولpdf فایل

نظرات 12 + ارسال نظر
مهندس بعد از این یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:18 ب.ظ

عالیه،لطفا ادامه بدین

موفق باشین

amin جمعه 18 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:16 ب.ظ http://aminmohaddes.blogfa.com

خیلی ممنون
به من که خیلی کمک کردین

ناجی دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:36 ب.ظ

ممنونم فکر کنم چیز مختصر و مفیدی رو که میخوام پیدا کردم.

به هر حل ممنونم

عباس پنج‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ق.ظ

با سلام
اگر امکان دارد فایل پی دی اف درس اول را برای بنده میل کنید
با تشکر از شما

لیلا دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام خسته نباشید خیلی خوبه ،اگه امکان داره سناریو مربوط به سیستم atmرابرام mailکنید خیلی بهش احتیاج دارم
با تشکر

سعی می کنم اونو آماده و بر روی وبلاگ قرار بدم

هاتف یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:04 ق.ظ

ممنون دوست عزیز .. موفق باشی

بهزاد چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:27 ق.ظ

لینک دانلود خراب است

سلام
متاسفانه سروری که فایلها روی اون قرار داشته فایل رو حذف کرده باید دوباره آپلود کنم.

منصور شنبه 8 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ق.ظ

کمک ...
من درباره description و زیر مجموعه هاش شامل main flow ... بیشتر توضیح میخوام که باید چه کار کنم .. وقتی من Actor های خودم و وظایفشان را مشخص کردم چه باید کنم .. تو رو خدا کمک کنید یا اگر نمونه ای دارید برایم میل کنید .. ممنون میشم

در درس یک (سناریو) یه نمونه از این مطالب گذاشته شده فکر کنم کاملاْ واضح باشد .
اگر ابهامی بود موردی سوال کنید
موفق باشید.

مهناز جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ

ممنون از زحماتتون ،انشاا...همیشه موفق باشید.

آزاده یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام من قراره سیستم یک گروه آموزشی تجزیه و تحلیل کنم و نمودار های لازم و بکشم .حالا تو تشخیص use case به مشکل خوردم.اگه میشه کمکم کنید.

سلام
نحوه تشخیص اکتور ها رو در دروس توضیح دادم . می تونید استفاده کنید . اگه مشکلی داشتید دوباره سوال کنید.
موفق باشید

علی سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ http://88it-ilam.blogfa.com

سلام. مطلبتون خیلی خوبن. میشه مطلبی هم در مورد qfd و شیوه رسم اون هم بزارید؟ ممنون

مجله دخترانه صورتی ها شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 07:36 ق.ظ https://suratiha.com

سلام ، خسته نباشی واقعاً ، برای امتحان مهندسی نرم افزار یک واقعاً مفید واقع شد ، ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد