مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

مروری بر متدولوژی SSADM

متدولوژی SSADM ( Structured System Analysis Development Method )

این متدولوژی یک متدولوژی ساخت یافته است که محصول کشور انگلستان می باشد . این متدولوژی دارای محدودیتهایی ( حداکثر موجودیتهای خارجی ، 12 موجودیت ) می باشد و به همین دلیل برای تحلیل سیستمهای بزرگ از این نوع متدولوژی استفاده نمی شود . قابل ذکر است که مستندات این متدولوژی بسیار زیاد می باشد .

این متدولوژی به طور خلاصه شامل مراحل زیر است :

  1. جمع آوری فرمهای پروژه
  2. تهیه سناریو
  3. تقاضای سیستم میکانیزه
  4. زمانبندی
  5. دیاگرام متن ( Context Diagram )
  6. شرح موجودیتهای خارجی
  7. شرح خطوط جریان داده
  8. دیاگرام گردش مستندات
  9. دیاگرام گردش داده ها ( DFD )
  10. خلاصه عملکرد سیستم
  11. مشکلات و نیازمندیها
  12. دیاگرام متن منطقی
  13. دیاگرام منطقی گردش داده ها
  14. طراحی پایگاه داده
  15. طراحی منوی برنامه
  16. طراحی فرم ورود داده ها
  17. شرح پردازه های جزئی

دوستانی که مائل به آموختن بخشهای بالا می باشند می توانند با ما تماس تا آموزش آن را تهیه و برای استفاده شما عزیزان بر روی وبلاگ قرار دهیم  .

نظرات 10 + ارسال نظر
سها شنبه 14 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ق.ظ

اگر این اموزش را شروع کنید لطف بزرگی کرده اید

همایون معلم نیا دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:12 ب.ظ

لطفا آموزش مراحل متدلولوژی SSADM رو برام بفرستید.اگر پروژه انجام شده ای دارید که بشه بعنوان مثال بهش رجوع کرد ممنون میشم واسم بفرستیدش

امیر سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:21 ب.ظ

لطفا آموزش مراحل متدلولوژی SSADM رو برام بفرستید.اگر پروژه انجام شده ای دارید که بشه بعنوان مثال بهش رجوع کرد ممنون میشم واسم بفرستیدش

سیروس یکشنبه 2 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:35 ب.ظ http://good--friend.blogfa.com

سلام
من فوق لیسانس نرم افزار هستم
لطف کنید اگه امکان داره فایل pdf یا powerpoint آموزش rational را برام بفرست .

در انتهای هر درس فایل PDF اون درس گذاشته شده

ندا دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام
لطفا آموزش مراحل متدولوژی SSADM رو برام بفرستید. اگه مثال کاربردی هم دارید ممنون میشم که برام بفرستید.

سلام سه‌شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:21 ق.ظ

سلام
لطفا برای من هم بفرستید
مرسی

پریسا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:23 ق.ظ

سلام و خسته نباشید !
لطفا آموزش ssadm رو برای من هم بفرستید .

Navid دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام تبریک می گم وبلاگ عالی ای دارین من خیلی استفاده کردم از خیلی از مطالبش من این ترم این درس رو دارم اگر ممکنه آموزش رو قرار بدید ممنون

حامد چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام
اگر که این آموزش رو شروع کنید , خیلیا ممنونت میشن//
منم یکیشون

لیلا یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:12 ب.ظ

سلام آموزش مراحل SSADM رو میشه برای منم بفرستین؟
من پروژه پایانیم راجب SSADM هست و میخوام از این روش یک بهبود در یکی از بخش های شرکت پتروشیمی ایجاد کنم. شما میتونید کمکم کنید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد