مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

سناریو برای متدلوژی SSADM

دوستان در تحلیل سیستم به روش SSADM ابتدا ما باید فرمهای مربوط به آن سیستمی که می خواهیم تحلیل کنیم جمع آوری کنیم .

در مرحله بعد ما باید مشکلات سیستم موجود را توصیف کنیم و راه حل های خود را ارائه دهیم که اغلب ما راه حل را در میکانیزه کردن سیستم می بینیم . به این توصیف سناریو گفته می شود . در زیر ما یک نمونه سناریو را که یکی از دوستان برای ما ارسال کرده است را آورده ایم و قصد داریم که بانک اطلاعاتی ارزشیابی اساتید را با استفاده از متدلوژی SSADM تحلیل کنیم . البته دوست عزیزی که این مطلب را برای ما ارسال نموده می خواهد با استفاده از متدلوژی RUP این پروژه را تحلیل کند .ما نیز به موازات ایشان ضمن همکاری در انجام پروژه این دوست عزیز ، با استفاده از متدلوژی SSADM تحلیل این پروژه انجام می دهیم .

سناریو بانک اطلاعاتی ارزشیابی اساتید

بانک اطلاعاتی ارزشیابی اساتید بانکی است که در آن اطلاعاتی در مورد ارزشیابی هایی که در همه مراکز آموزش عالی کشور در انتهای هر نیم سال تحصیلی از دانشجویان خواسته می شود تا در مورد مدرسان دانشگاه اظهار نظر نمایند، می باشد. نظرات دانشجویان معمولا به وسیله ی پاسخ دادن به سوالاتی که به صورت چند گزینه ای مطرح شده است پرسیده می شود و در نهایت پاسخبرگهایی که توسط افراد مسئول بررسی می گردید نگهداری می شد که امروزه این کار توسط کارت خوانهایی انجام می گردد و این دستگاه با خواندن علامتها این نظرسنجی را جهت هر استاد انجام می دهد . نگهداری اطلاعات ارزشیابی اساتید به طریق سنتی دارای مشکلاتی می باشد :

ü      دسترسی سهل و آسان به این اطلاعات غیر ممکن است.

ü      جهت پیداکردن استاد مورد نظر زمان زیادی نیاز می باشد.

ü      نگهداری این پاسخ برگها دشوار می باشد.

ü      قابل دسترسی همگان نیست.

ü      همراه با کاغذ بازی فراوانی می باشد.

ü      و غیره

برای اینکه بر این مشکلات غلبه کنیم یک بانک اطلاعاتی تحت وب می سازیم تا همگان از هر جایی و در هر زمان که لازم باشد به آن دسترسی داشته باشند و هر مرکز علمی، دانشجو، و .... بتواند اساتید مورد نظر خود را طبق نظرسنجی های مربوطه در درس مورد نظر انتخاب نماید.

 فرم سناریو سیستم ورود و خروج پاسارگاد ( یک مثال دیگر )

نظرات 7 + ارسال نظر
مرضیه دوشنبه 21 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ق.ظ http://www.mrzit.blogsky.com

سلام . تبریک میگم وبلاگ پر محتوایی دارید .

حسین پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:42 ب.ظ http://nadaram.com

سلام.
سری آموزشی رشنال رو که کار کردید خیلی آموزنده بود برام. درس به درس کار کردم. تا درس ۱۱ جلو رفتم. خیلی مفید بود. دستتون درد نکنه.
خیلی علاقه دارم مستقیم با شما چت و یا صحبت کنم. ممنون می شم اگر پیامی ازتون دریافت کنم. آی دی یاهو من

Oracle_x3000 هست. منتظرتون هستم.

سارا شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام
واقعا خسته نباشید ، وبلاگ پر محتوایی دارید راستش من دنبال یاد گرفتن Rational rose بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم هنوز نتونستم هم مطالبش رو بخونم ولی یه مقدار رو که خوندم خیلی جالب بود .
از این به بعد هر روز به وبلاگتون سر می زنم چون نیاز مبرمی به آموزش Rational دارم . راستی دوست عزیز اگه در مورد PowerDesigner هم اطلاعاتی دارید .لطفا مقایسش رو با Rational بگذارید
با تشکر فراوان
موفق باشید
باز هم ادامه بدید

نرم افزار سیستم شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:08 ب.ظ http://www.jdz.blogfa.com

سلام
وبلاگتون خیلی پر محتواست
یا علی

عطا جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:01 ب.ظ http://jehaalat.blogfa.com

سلام دوست عزیز من کتابی می خواستم در رابطه با آموزش
SSADM ممنونم

سلام
دوست عزیز می تونید به کتاب تجزیه و تحلیل سیستمهای دکتر سعید پارسا مراجعه کنید

ریحانه یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:47 ب.ظ http://www.201.ir

ممنون میشم لینک ها را مجددا قرار دهید >D:<

همسفر جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:39 ق.ظ http://http:/www.partovenoor.blogfa.com

سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون
من ترم آخر کاردانی نرم افزار هستم و درس مهندسی نرم افزار را غیر حضوری گرفتم
استاد یه پروژه با رشنال رز دادن که من موندم باید چکار کنم چون چیزی بلد نیستم
پروژه طراحی سوال توسط استاده که سوالات درجه سختی و سرفصل و عنوان دارند .
میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟

سلام
شما اول سناریو خودتون رو تکمیل کنید . پس از شناخت محدوده تحلیل ادامه قسمتها رو در خدمتتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد