مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

مهندسی نرم افزار - آموزش Rational Rose - SSADM

مطالب راجع به تجزیه و تحلیل سیستم

سوال

محتوای زیر پست یکی از دوستانه که فرستاده :

سلام خوب هستین 
میشه کمک کنید لطفااااااااااخواهش میکنم کمکم کنید 
برنامه ای تحت سیستم عامل موبایل طراحی کنید که دارای امکانات زیر باشد: 
1. شخصی که نامش حضور و غیاب کننده است بتواند بطور سیار یا همان از طریق موبایل مشخص نماید که، افراد حاضر یا غایب در مجموعه چه کسانی هستند. 
2. این شخص حضور غیاب کننده، باید اطلاعاتش بصورت انلاین در یک سرور مرکزی ذخیره شود. 
3. امکان حذف ، اضافه یا ویرایش اطلاعات افراد مجموعه، از طریق دستگاه سیار یا همان موبایل، وجود داشته باشد. 
4. سرور مرکزی از طریق یک برنامه وب ( سایت ) قابل دسترس باشد به نحوی که بتوان، بر روی اطلاعات حضور و غیاب شده توسط دستگاه سیار، کارهای مختلفی انجام داد مثلا اضافه کاری یک فرد را در طول ماه محاسبه نمود. 
5. برنامه باید بتواند عملیات و محاسبات دوره ای و خودکار نیز داشته باشد یعنی مثلا در انتهای هر هفته میانگین حضور افراد بطور اتوماتیک محاسبه شودیا در انتهای ماه به طور خودکار سه نفری که کمترین حضور را دارا هستند معرفی شوند. 
6. برنامه به افراد مجموعه اجازه دهد تا به اطلاعاتشان بر روی دستگاه های موبایل خودشان دسترسی داشته باشند. 

7. چنانچه در هنگام حضور و غیاب، امکان برقراری ارتباط با سرور وجود نداشت، اطلاعات بر روی دستگاه سیار ذخیره شود و به محض برقراری ارتباط، اطلاعات بر روی سرور فرستاده شود و سرور اپدیت شود، یعنی قطع اینترنت خللی در کار حضور و غیاب وارد نکند. 

مدل هایی از سیستم که حتما باید تهیه گردد: 
Use Case Model 
Class Model 
Interactions Model 
Component Diagram 
System Architecture 

فقط یوزکیسشو کشیدم بقیشو بلد نیستم

--------------------------------------------------------------------------------

با سلام

شما اگه Use Case Model رو کشیده باشید به راحتی می تونید دیاگرامهای دیگه رو هم ترسیم کنید. منظور از Interactions Model همان دیاگرامهای collaboration و sequence هستش .

کامپوننت دیاگرام رو نگفتم ولی توضیح کلی اون اینه که اجزاء سیستم که به صورت مجزا می تونند کار کنند یا اینکه سیستم شما با سیستمی که بصورت مجزا کار خودش رو انجام می ده در تعامل باشه، بصورت یک کامپوننت در کامپوننت دیاگرام رسم می کنید. مثلا اگه شما از یک dll تو سستمتون استفاىه می کنیى این  dll یک کامپوننت مجزا هستش .

در System Architecture شما باید معماری سیستم خودتون رو ترسیم کنید این که چگونه لایه های مختلف با هم در ارتباط هستند رو تو این دیاگرام مشخص می کنید. اگر از معماری لایه ای می خواین استفاده کنید ، خیلی مهمه که تو معماری سیستمون لایه ها به درستی با هم در ارتباط باشن .

موفق باشید